środa, 11 sierpnia 2010

Drożdżowe babeczki z borówkami.

Pamięć człowieka poniżonego jest trwalsza od czasu.
W. Grzeszczyk


Nie mogę zapomnieć, nie potrafię pozbyć się tego okropnego uczucia. Ufałam do granic, tak jak nigdy wcześniej, nikomu. 
W całym swoim życiu.
I znowu stałam się ostrożna. Buduję mur kawałek po kawałku. 
Pytania nie zadane,  bez odpowiedzi.
Uczucie, że nie powiedziałam wszystkiego, przeplatające się z uczuciem, że nie powinnam już nic więcej mówić.
Nie potrafię odłożyć w spokoju, w szufladkach myśli. Uporządkować. Zrozumieć.

Lek na troski – zapach w domu... czasem nie wystarcza...
U mnie zawsze  lato pachnie ciastem drożdżowym z owocami. Bardzo często jeszcze ciepłym, koniecznie z  maślaną kruszonką. Takim skubanym ukradkiem i jedzonym wprost z blachy. Placek, babeczki, drożdżówki. Forma nie jest istotna. Jak byłam dzieckiem, słyszałam: 
- Nie jedz ciepłego, od ciepłego ciasta boli brzuch !!!
Nie dajcie się przekonać, to nieprawda. Sama sprawdziłam ;-)
Polecam na podwieczorek. Proste przyjemności, na smutne myśli.



Drożdżowe babeczki z borówkami
20 g drożdży
1/3 szkl mleka
1/3 szkl cukru
1/3 kostki masła ( bardzo miękkiego)
400 g mąki
1 jajo
2 żółtka
4 łyżki naturalnego jogurtu
łyżka cukru wanilinowego
starta skórka z cytryny
szczypta soli
250 g borówek amerykańskich

Kruszonka
2 łyżki miękkiego masła 
2 łyżki cukru
4 łyżki mąki
szczypta soli
Składniki na kruszonkę zagnieść widelcem i odstawić.

Mąkę przeznaczoną na ciasto wsypać do miski, zrobić dołek, wkruszyć drożdże, łyżkę cukru i zalać letnim mlekiem ( max 40 stopni). Odstawić na 15 min. Dodać resztę składników, wyrobić mikserem lub łyżką lekkie ciasto. Nie nadaje się do wyrabiania rękami. Odstawić na 1h.
Z papieru do pieczenia wyciąć kwadraty o boku  ok. 15 x 15 cm   i wyłożyć foremki mufinkowe. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Foremki wypełnić łyżką ciasta poukładać owoce, przykryć resztą ciasta. Na górę poukładać pozostałe owoce i kruszonkę. Piec ok. 20 min. Powinny być rumiane. 


1 komentarz:

  1. na smutne myśli.. chyba potrzebuję takich babeczek. z tymi jagodowymi piegami.

    OdpowiedzUsuń