niedziela, 18 października 2009

Wspomnienia





Gdy szukam wspomnień, które trwały ślad pozostawiły we mnie, kiedy podsumowuję godziny, które miały dla mnie znaczenie, odnajduję nieomylnie to, czego żadne bogactwo nie zdołałoby mi zapewnić: nie można kupić przyjaźni człowieka związanego z nami na zawsze, wspomnieniami lub doświadczeniami życia.

Antoine de Saint-Exupéry



Wspomnienia, daty, rocznice... Dla jednych ważne dla innych trochę mniej. Data urodzin, ślubu, ważna decyzja, spotkanie które pozostaje w myślach na całe życie. Pierwszy dzień wiosny. Jedne wspominam ze wzruszeniem, do niektórych wracam z... bólem. Przenoszą mnie w czasie i zawsze skłaniają do przemyśleń. Jest w tym magia, przypominam sobie co czułam, jak wyglądałam, co się zmieniło od tego czasu. Czas... są to jedyne chwile, w których można dotknąć czasu, poczuć czas. 




Zwykła szarlotka od niezwykłej osoby

Ciasto:

4 szkl. mąki

szkl. cukru 

kostka masła

3 jaja

cukier wanilinowy

łyżeczka proszku do pieczenia

szczypta soli


Nadzienie:

2 kg. jabłek

łyżeczka cynamonu

sok i otarta skórka z cytryny


Jabłka obrać, poszatkować, włożyć do dużego garnka i podgrzewać mieszając aż zmiękną. Dodać cynamon i cytrynę. Lekko przestudzić.


Składniki na ciasto szybko wyrobić w misce, ręką lub mikserem. Podzielić na dwie części, jedną wylepić spód prostokątnej formy do pieczenia ciasta i podpiec. Na podpieczone ciasto wyłożyć jabłka oraz rozwałkowaną drugą część ciasta. Piec aż ciasto uzyska złoty kolor. Można posypać cukrem pudrem lub migdałami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz