niedziela, 7 lutego 2010

Sernik lekki jak piórko.

Rozpoznać szczęście, kiedy leży u twych stóp, mieć odwagę i zdecydować i pochylić się, chwycić je w dłonie... i zatrzymać. To mądrość serca. Mądrość, która jest tylko logiką, to mało...

M. Levy


Wokół  mnie dzieje się tak dużo 

ale tak mało...

Zimowa szarość wpędza mnie w nostalgie

pokazuje smutek i beznadzieję.

Zamykam oczy,

z delikatnością motyla poszukuję wspomnień 

dziś rozgrzewanych myślą.

One są moje, one mi się należą.


Wokół mnie dzieje się tak dużo

ale tak mało...

Zatapiam się we wspomnieniach,

otulają mnie jak zapach.

Zamykam oczy,

z delikatnością piórka odkładam je na miejsce

wiosna, lato, jesień.

Nikt ich nie zmieni, nie wymaże.



Czasem mam takie dni, że najchętniej cały dzień stałabym przy garnku  i piekarniku.

Ale są też takie, że nie mam ochoty wchodzić do kuchni. No chyba żeby zrobić kanapkę i kubek gorącej herbaty. Dzisiaj jednak znalazłam otwartą puszkę z mlekiem słodzonym. Ostatnio najchętniej dodawałabym go do wszystkiego ;-)


Proponuję pyszny sernik

Ciasto:

250 g ciasteczek kruchych (najlepiej typu petit beurre )

100 g masła

2 czubate łyżeczki przyprawy do piernika

Ciasteczka zetrzeć lub rozkruszyć w melakserze. połączyć z masłem i przyprawą. Wylepić tortownicę 24 cm.


Masa serowa

250 g mascarpone

350 g sera białego ( najlepiej tłustego i  takiego już mielonego)

120 ml mleka skondensowanego słodzonego

120 ml śmietany 36%

120 ml greckiego jogurtu może być również kwaśna śmietana

cukier wanilinowy

½ szklanki cukru pudru

3 jajka


Jajka ubić z cukrem, śmietanę 36% ubić z cukrem wanilinowym. Do miski wyłożyć sery, wlać mleko, jogurt wymieszać. Dodać jaja i śmietanę, delikatnie połączyć. Wyłożyć na ciasto.Piec w nagrzanym piekarniku (180 stopni ) ok. 50 min 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz