wtorek, 9 marca 2010

Ciasteczka z dżemem

Nawet jeśli miłość niesie z sobą rozłąkę, samotność i smutek, to warta jest ceny, jaką trzeba za nią płacić.

P. Coelho


Prostota rzeczy mnie porusza. Jest to coś obok, na wyciągnięcie ręki tak naturalne, coś co buduje nasze wspomnienia. Trzeba tylko patrzeć dookoła, dostrzegać i cieszyć się tym.

Wzruszają mnie zachody słońca powielane miliony razy na pocztówkach, zdjęciach. Ktoś powie landszaft. Ja zachód słońca mogłabym obserwować codziennie. Urzekają mnie gałązki drzew przyprószone świeżym śniegiem i ten śnieg skrzypiący pod stopami. Uwielbiam cudowny zapach, trochę ziemisty, nadchodzącej wiosny. Zachwyca mnie delikatność lekko różowych, pierwszych kwiatów jabłoni i zapach letniej biedronki, trochę cierpki. Nie wąchaliście nigdy biedronki?

Mam w swojej głowie mnóstwo zapachów, obrazów, wspomnień, które od razu przenoszą mnie w inne miejsca, szczególnie w tych chwilach kiedy jest trochę gorzej.

Czasem humor poprawiają też ciasteczka. Maślane z dżemem, kupowane na wagę, czasem okrągłe a czasem w  kształcie gwiazdek.

Kto z nas nie pamięta tych ciasteczek? Jedyny problem polegał na tym jak je jeść, bo przecież ciasteczek nie można tak zwyczajnie zjeść. Można je obgryźć  dokoła i dżem pozostawić na koniec albo wygryźć dżem najpierw. 

Można jeszcze pochłonąć całe na raz;-D


Ciasteczka maślane z dżemem

80 g miękkiego masła

80 g cukru pudru

2 łyżki mleka

1/2 op. cukru waniliowego

120 g mąki

1 łyżeczka proszku do pieczenia

40 g budyniu waniliowego lub śmietankowego

Do ozdoby:

ok 100 g dowolnego dżemu ( ja użyłam malinowego a kilka ciasteczek ozdobiłam białą czekoladą)


Piekarnik nagrzać do 200 st C.

Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia.

Mąkę, proszek, budyń i wanilię, sól przesiać do miski

Masło zmiksować z cukrem, następnie dodać mleko i powoli wsypywać suche składniki.Wszystko dokładnie połączyć.

Łyżeczką nabierać ciasto, formować z niego kulkę, następnie końcem drewnianej łyżki robić w kulkach dziurki, które następnie wypełnić dżemem.

Można również uformować z ciasta wałek odcinać centymetrowe kawałki, układać na blasze, zrobić dziurki i napełniać dżemem. Należy pamiętać by układając na blasze zachować odstępy bo ciasteczka trochę zmieniają kształt podczas pieczenia;-)

Wstawić do piekarnika i piec 12-15 minut. Ciasteczka powinny być lekko rumiane, ale nie brązowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz