piątek, 7 maja 2010

Kiedyś...

Bylibyśmy o wiele szczęśliwsi, gdybyśmy mogli rodzić się w wieku 80. lat i stopniowo młodnieć aż do 18. roku życia”. ...

M. Twain


Kiedyś trzymałam się kurczowo swoich przekonań,

uważałam, że mam dużo czasu.

Kiedyś niecierpliwie próbowałam przyspieszać bieg wydarzeń,

niosłam ze sobą worek pełen marzeń,

Dzisiaj już wiem, że był cięższy niż tak naprawdę byłam w stanie unieść,

coraz bardziej wiem, czego nie wiem.

Dzisiaj jestem pełna pokory

szanuję ludzi dookoła bo tak naprawdę każdy z czymś walczy.

Dzisiaj wiem, że na wszystko przychodzi odpowiedni czas.

Kiedyś , może będzie jeszcze kiedyś...


Kiedyś chciałam projektować modę,

dzisiaj lubię piec bułki.

Kiedyś...


Buchty drożdżowe.

500 g mąki

30 g drożdży

50 g cukru

szklanka letniego mleka

40 g masła

2 jaja

łyżeczka soli

skórka otarta z cytryny

Dodatkowo:

4 łyżki stopionego masła

4 łyżki cukru

łyżeczka cynamonu


Mąkę przesiać do dużej miski, zrobić wgłębienie, wykruszyć drożdże wsypać łyżeczkę cukru, zalać mlekiem i pozostawić na ok. 15 minut. Po tym czasie dodać resztę składników i dokładnie wyrobić ciasto drożdżowe. Pozostawić na ok 30 minut.

Podzielić ciasto na ok. 20 części i poukładać na blaszce mocno wysmarowanej masłem, wierzch również posmarować stopionym masłem i posypać cukrem z cynamonem. Piekarnik nagrzać do 190 stopni i piec buchty 25 – 30 min.

Doskonałe z gorącym mlekiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz