środa, 27 stycznia 2010

Podanie o urlop.

... posiadanie dzieci przypomina odkrywanie nowych, niezwykłych pokoi w domu, w którym mieszkało się całe życie.

J. Carroll

PODANIE O URLOP


Proszę o udzielenie mi urlopu wypoczynkowego w okresie jednego tygodnia, no może dwóch.. Za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby bardzo dziękuję.


zmęczona mama D.


Mam  pytanie.

Czy ktoś wie gdzie mogę takie podanie złożyć? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

Czasem jestem tak zakręcona, iż obawiam się, że gdyby ktoś z zaskoczenia zapytał jak mam na imię, mogłabym nie udzielić prawidłowej odpowiedzi;-) Mam ochotę zniknąć na chwilę, schować się albo założyć czapkę niewidkę. 

Mamo,  a co św. Mikołaj robi jak nie ma świąt?

Jak się robi prąd w ścianie?

Dlaczego mrugasz?

Dlaczego wiatr wieje?

Dlaczego morze jest słone?

Gdzie mieszkają aniołki? I nie wystarczają proste odpowiedzi : 

w  Niebie. Od razu pojawia się pytanie gdzie jest Niebo itd...

Mamo a umiesz upiec chałkę?

No ładnie! Czy ja umiem upiec chałkę ? No pewnie, że umiem, przecież jestem mamą i wszystko umiem.

A tak właściwie, to  jak się piecze chałkę?


Chałka 

(składniki na 2 sztuki)

30 g świeżych drożdży

200 ml ciepłej wody

200 ml ciepłego mleka

½ szkl cukru

1 łyżka soli

850 g + 50 g mąki do posypania blatu podczas zagniatania.

2 jajka + żółtko lekko roztrzepane

( białko pozostawić do posmarowania chałki)

100 g masła roztopionego w garnuszku i ostudzonego

Mak lub sezam do posypania.


Drożdże rozpuścić w mleku wymieszać, dodać do 850 g mąki z cukrem i solą. Cały czas mieszając dodawać następnie jajka, wodę i masło. Dobrze wyrobić ciasto ( można to zrobić mikserem) Wyłożyć na blat kuchenny posypany mąką i powoli jeżeli trzeba, dodawać do  50 g mąki - czasem należy jej dać mniej, innym razem więcej. Wszystko zależy od tego, jakiej konsystencji jest ciasto - powinno być dosyć luźne i elastyczne, ale niezbyt klejące. Nie może też być zbite.

Ciasto przykryć i pozostawić na ok 2 godz. Po tym czasie wyłożyć na blat, podzielić na dwie. Każdą część podzielić na sześć wałeczków i zapleść plecionkę ;-)

Przełożyć do dwóch keksówek lub na blachę wyłożoną papierem.

Pozostawić na ok. 30 min. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.

Po tym czasie chałki posmarować białkiem i posypać makiem lub sezamem.

Piec ok. 30 – 40  

No cóż jestem mamą . Nawet jeśli jestem zmęczona lub moje myśli uciekają bardzo daleko.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz