poniedziałek, 2 listopada 2009

Naleśniki


Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie.

Paulo Coelho ,Piąta Góra

- Co chcecie na śniadanie?

- Naleśniki !!!

- Tak naleśniki!

( O matko, po co ja się pytam. 7:10, a ja będę smażyć naleśniki)

- Mamusiu Ty robisz najlepsze naleśniki na świecie.

( No ładnie, wiedzą jak mnie podejść, sama ich tego nauczyłam)

- My Ci pomożemy, proszę, proszę.

- Ok! Podajcie jajka, mąkę. Proszę wyjmij patelnię do naleśników.

-  Wsypuję mąkę!

- A ja mleko !

( Podsuwają krzesło i wchodzą na blat kuchenny, na  mój blat kuchenny, jeszcze trochę i nie będę miała na nim miejsca)

- Mogę mieszać?

( To jest bardzo ryzykowne. Za chwilę będzie pół kuchni do sprzątania)

- Ciasto gotowe, siadajcie, ja będę smażyć.

- Mój pierwszy!!!

- Nie mój.

- .....

Dla mnie jak zwykle nic nie zostało, czy robię z jednej porcji, czy z dwóch. To przedziwne ile naleśników mogą zmieścić małe dziecięce brzuszki. Zjem kromkę chleba z twarożkiem.

Oj!!! 7:55 , muszę wychodzić do pracy, w kuchni pobojowisko, trudno posprzątam jak wrócę.



Ciasto naleśnikowe Mojej Mamy

( ja to robię bez przepisu ale postaram się podać około)

3 jaja

łyżka cukru

łyżka cukru wanilinowego

( jeżeli naleśniki mają być ze słonym nadzieniem, dodajemy tylko łyżeczkę cukru)

to wymieszać mikserem albo trzepaczką ,

dodać ok:

1 szklanki mleka

1 szklanki wody

½ łyżeczki soli

3 - 4 łyżki oleju( wtedy nie przywierają do patelni) i wymieszać. 

Dodać mąki  ok 1 i 1/2 szklanki.

Ja sprawdzam gęstość tak : nabieram ciasta do chochli i wylewam, ciasto powinno swobodnie spłynąć ale cieniutką warstwą oblepić chochlę ;-D

Patelnię dobrze rozgrzać, ciasto wlać na środek patelni i szybkim ruchem patelni równomiernie pokryć całą jej powierzchnię


Takie są ranki, a wieczorem...

Zachwycam się pięknym księżycem, jest tak skromny i piękny w swojej prostocie. Ciekawe jaka jest druga strona księżyca, ta której nigdy nie widzimy z Ziemi. Ta Nasza podobno ma więcej mórz księżycowych i kopuł wulkanicznych. Jest piękny.

Jednak niesamowite jest to, że gdziekolwiek jesteśmy widzimy ten sam księżyc!!!

Dzisiejszy księżyc godz.21:03




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz