czwartek, 12 listopada 2009

Pizza fromaggio

Każdy powinien mieć kogoś, z kim mógłby szczerze pomówić, bo choćby człowiek był nie wiadomo jak dzielny, czasami czuje się bardzo samotny.

Ernest  Hemingway " Komu bije dzwon"


Są takie myśli, takie troski, które trzeba czasem głośno wypowiedzieć, żeby przestały nas straszyć.Gnieżdżą się głęboko na dnie serca jak kamień i nijak nie można ich wyrzucić.

Jeżeli się je wypowie to przynajmniej jest szansa , że wszystko wróci na odpowiednie miejsce. 

Byłam wczoraj  w kinie a później na pizzy z Kimś, z kim można naprawdę szczerze pomówić. No i cóż Ameryki nie odkryję jeżeli powiem, że prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie. Wiem, że czasem tu zagląda – więc DZIĘKUJĘ.

O pizzy już pisałam ale myślę, że ile osób tyle przepisów. Ja mam ulubione dwa, jeden  już opisałam tutaj. Drugi, to przepis na ciasto bardzo cienkie i bardzo chrupiące, taka przekąska. Idealnie smakuje jako Margherita z oliwkami. Ja proponuję wersję fromaggio, dodałam cinque czyli pięć serów.


Pizza cinque fromàggio

Ciasto 

/1 pizza o średnicy 25 cm, rozciągam w rękach/

120 g mąki (ok. 3/4 szklanki)

10 g drożdży ( mogą być suszone, wtedy ok ½ łyżeczki)

1/4 łyżeczki cukru

1/2 łyżeczki soli

1/3 szklanki wody

2 łyżeczki oliwy + 1 łyżka do posmarowania ciasta


Drożdże rozpuszczam 

w wodzie, dodaję cukier i dokładnie mieszam z resztą składników. Wyrabiam chwilę rękami natłuszczonymi olejem. Zostawiam na ok 1h. Po tym czasie, rozciągam w palcach do wielkości formy.


Sos pomidorowy

2 łyżki przecieru pomidorowego

łyżka oliwy z oliwek ( może być olej)

oregano

Sosem smaruję pizzę, posypuję serami:

( myślę, że można dać ulubione sery lub te, które akurat mamy w lodówce)  

ja dodałam

50 g sera topionego złotego ementalera, pokrojonego 

50 g gorgonzoli ( może być Lazur)

łyżkę drobno startego Corregio

50 g goudy startej

50 g Lidzbarskiego z ziołami startego

Piec w bardzo gorącym piekarniku ok. 10 min. Po upieczeniu posypać oregano.

Ciasto wychodzi bardzo cienkie i chrupiące.

A smak... jeżeli ktoś jest smakoszem serów jak ja :-) POLECAM!


2 komentarze:

  1. Zrobiłam dzisiaj pizzę według Twojego przepisu. Była pyszna, ale trochę za mała dla naszej trójki. Następna będzie większa. Dzięki za miłe słowo....i te pyszne Chlebusie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja robię dwie ;-) Wkładam kratkę do pieca i po kilku min. przekładam tą z góry na dół i odwrotnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń